11111

DERS TANITIM BİLGİLERİ


dba.ieu.edu.tr

Dersin Adı
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
Güz
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
-
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları)
Dersin Amacı
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Pazarlama araştırmalı sürecinin, bu esnada sağlanacak bilgi türlerinin, bunların pazarlama yönetimince nasıl kullanıldığının anlaşılması
  • Araştırma tasarımın öneminin ve tasarımdan kaynaklanabilecek hataların nasıl önüne geçileceğinin kavranması
  • Örnekleme tasarımının ve örneklem büyüklüğünün nasıl belirleneceği
  • Profesyonel amaçlı yapılacak araştırma süreci ve nasıl yönetileceği
  • Kalitatif araştırma yöntemlerinin- odak grupları, derinlemesine görüşmelerin, uzman araştırmalarının ve vaka çalışmalarının tasarım ve yönetimi
  • Deney, gözlem ve anket yöntemlerinin kullanım alan ve farlılıklarının kavranması
  • Pazarlama yönetiminde temel ölçüm araçları arasında yer alan perakende, hane tüketim ve TV izleme panellerinin tanınması, iş planlama ve kontrol süreçlerinde nasıl kullanılacağının anlaşılması
  • Tüketici iç görüsü kavramının pazarlama yönetici için önemini ve uygulamalarının anlaşılması
Ders Tanımı

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Dersin Tanıtılması Ve Pazarlama Araştırmalarının Karar Mekanizmaları İçindeki Rolü McDaniels and Gates Marketing Research Essentials(7th ed.) Chapter 1
2 Pazarlama Araştırmaları Etiği Ve Araştırma Firmalarının Değerlendirlmesi McDaniels and Gates- Marketing Research Essentials(7th ed.) Chapter 1
3 Araştırma Sorunun Tanımlanması, Araştırma Süreci Ve Brief Hazırlanması McDaniels and Gates- Marketing Research Essentials(7th ed.) Chapter 2 Mc Givern, Y. The Prectice of Market and Social Reasearch, 2006
4 Keşifsel Çalışmalar Ve Kalitatif Teknikler McDaniels and Gates- Marketing Research Essentials(6th ed.) Chapter 2 con’t and chapter 4
5 Tüketici İçgörüsü Gelişme
6 Gözlem McDaniels and Gates- Marketing Research Essentials(7th ed.) Chapter 6
7 Deneysel Araştırmalar McDaniels and Gates- Marketing Research Essentials(7th ed.) Chapter 7
8 İkincil Veri Kaynakları McDaniels and Gates- Marketing Research Essentials(7th ed.) Chapter 3
9 Birincil Veri Toplanması McDaniels and Gates- Marketing Research Essentials(7th ed.) Chapter 5
10 Soru formunun oluşturulması McDaniels and Gates- Marketing Research Essentials(7th ed.) Chapter 8 and 9
11 Örnekleme McDaniels and Gates- Marketing Research Essentials(7th ed.) Chapter 10 and 11
12 Ortak kullanılan Veri Kaynakları/ Perakende Ölçümleri Farris, P.W., Bendle N.T., Pfeifer, P.E. and Reibstein, D.J, ) Marketing Metrics 50+ Metrics Every Executive Should Master, , 2008
13 Hane Tüketim Paneli
14 Sınav
15 Dönemin gözden geçirilmesi  
16 Dönemin gözden geçirilmesi  
Ders Kitabı Marketing Research Essentials, with SPSS, 6th Edition. Carl McDaniel, Jr., Roger Gates, John Wiley and Sons, 2007.
Önerilen Okumalar/Materyaller McGivern, Yvonne. 2009 The practice of market research: An introduction

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
1
35
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
35
Final Sınavı
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
5
100
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
14
3
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
5
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
1
15
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
1
7
Final Sınavı
    Toplam
112

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1 İşletme alanında problem çözmeyi bilmek, analitik ve bütünsel bir bakış açısına sahip olmak ve stratejik düşünmeyi prensip haline getirmek X
2 İşletme alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmek, yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimsemek,  bilgilerini yenilemeye ve sürekli geliştirmeye yönlendirmek X
3 İşletme alanında öğrendiklerini firma/kurum bünyesinde analiz etmek, yorumlamak, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarmak X
4 İşletme alanında öğrendiği kavram ve düşünceleri, ulusal ve uluslararası boyutta yorumlamak, karşılaştırmalı ve disiplinler arası analiz yapıp uygulamak X
5 İş hayatında kalite ve üretkenlik ilkelerini bilmek ve uygulamak X
6 Inovatif/yaratıcı ve yenilikçi düşünmek,  öğrenilen bilgileri sadece benzer durumlara değil, yeni ve alışılmamış ortamlara da uygulamak X
7 Liderlik vasıflarını kazanmak ve başarı ile uygulamak X
8 Bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk almak, açık fikirli, eleştiriye açık, yapıcı ve özgüven sahibi olmak, etkin ve verimli çalışmak X
9 Bulunduğu bölgenin ekonomisini çok iyi tanımak, hem yerel hem de küresel düşünüp, öğrenileni uygulamak X
10 İş etiğinin değerlerine uymanın gereğini özümsemek, işletme alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında her şart altında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak ve uygulamak X
11 Bir yabancı dili kullanarak işletme alanı ile ilgili bilgileri izlemek ve meslektaşları ile iletişim kurmak (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) X
12 İkinci bir yabancı dili orta düzeyde kullanabilmek
13 İşletme alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”) X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 

İzmir Ekonomi Üniversitesi | Sakarya Caddesi No:156, 35330 Balçova - İZMİR Tel: +90 232 279 25 25 | webmaster@ieu.edu.tr | YBS 2010